Heb je zin om zelf een muziekinstrument te leren bespelen? Dan kan je zeker terecht bij onze enthousiaste lesgevers. Zowel jong als minder jong krijgt wekelijks een halfuur les op zijn eigen tempo. Eens je voldoende kunde en kennis hebt opgebouwd, kom je de harmonie vervoegen op de wekelijkse repetities waar we onze concerten voorbereiden.

Kan je nog geen noten lezen? Geen probleem, dan start je met een (half)jaar notenleer. Hierbij leggen we de klemtoon op de praktische toepassing van noten, ritmes,… en is de achterliggende theorie van minder belang. Daarna is het aan jou om een eigen instrument te kiezen om je verder in te verdiepen.

De lessen gaan door op woensdagavond in De Klimop in Erps-Kwerps of op zaterdagvoormiddag in OC Atrium in Meerbeek. Dit is afhankelijk van jouw instrument en leerkracht.

Het inschrijvingsgeld voor leerlingen bedraagt slechts €60 per jaar. Hierin zitten de lessen, de muziekboeken, de verzekering, … En voor maar €10 per jaar kan je een instrument van ons lenen.

Wat verwachten wij van jou als leerling?

• Om vlot die nieuwe noten of je instrument onder de knie te krijgen, kan je best thuis regelmatig oefenen. Het is beter om er elke dag kort even mee bezig te zijn dan 1 keer per week een uur.
  • Het doel van onze harmonie is met plezier samen muziek maken.  Als je er klaar voor bent, verwachten we je dan ook op de wekelijkse repetitie. Je kan altijd starten met een halve repetitie (van 20u  tot 21u).
  • Op termijn kan je zeker mee optreden op de concerten. Ook hier kan je starten door 1 stuk mee te spelen.
  • Eén voormiddag per jaar doen we met alle leerlingen samen een paasbloemenverkoop. De opbrengst hiervan wordt geïnvesteerd in de muzieklessen.

Heb je interesse om bij ons muziek te komen spelen? Kom langs op een repetitie op woensdagavond van 20u tot 22u in de turnzaal van De Klimop, Kwerpsebaan 249, te Erps-Kwerps; Of contacteer ons via e-mail naar infodvsdjf@gmail.com